Fotolliga 2014-2015

Les novetats de la Fotolliga 2014-2015

La Fotolliga de l’AGEF ha sofert enguany una profunda renovació de la ma de la nova Junta de la Agrupació Gironina. Els canvis principals se centren en la valoració de les fotografies presentades i en la pròpia classificació dels participants de la Fotolliga.

El canvi mes profund que els participants a la Fotolliga trobaran es que a cada entrega podran decidir si participen amb una fotografia que no excedeixi els paràmetres de retoc del que podríem considerar com a fotografia clàssica o si per contra volen participar amb una obra que per la seva tècnica tot i néixer d’una fotografia be podria considerar-se art digital o il·lustració.

I quin es el límit que delimiten les dos categories? Doncs en una sola frase: en la primera categoria els píxels no es poden moure i a la segona si que es poden alterar segons les necessitats creatives de l’autor. Vol dir això que a la primera categoria nomes es permetran RAW revelats amb criteris puristes? Clarament no.

El que es vol delimitar clarament per evitar problemes de valoració als jurats es que s’hagin de puntuar sota un mateix criteri dos obres que de cap manera son valorables conjuntament tant pel seu contingut temàtic com tècnic. Son doncs acceptades a la primera categoria els HDR, les exposicions múltiples així com aquelles modificacions que no alterin substancialment el RAW o RAWs originals. En aquest sentit  us animem des d’aquestes línies a repassar detingudament les bases complertes que trobareu a la web de l’ AGEF. La resta de fotografies que no entrin dins de les limitacions de la categoria bàsica aniran a parar necessàriament a la categoria de retoc. Aquesta tria l’haurà de fer  el propi autor ja que la presentació per error o mala fe comportarà la desqualificació de la fotografia. Per evitar això els encarregats de cada agrupació tindran totes les eines per orientar els seus socis.

Cal remarcar aquí que tot i existir dos valoracions independents i per tant dos 30 punts, dos guanyadores per entrega, la classificació general serà una única per a tothom. Al final de la Fotolliga i per tal d’unificar puntuacions s’eliminarà la pitjor marca de cada participant i només es tindrà en compte per decidir en cas d’empat per un premi o posició clau a la classificació final.

L’altre gran canvi de la Fotolliga es el que afecta a la classificació i als reconeixements que els seus participants podran assolir. S’eliminen les categories de 1a i 2a categoria i es creen les categories d’Or, Plata i Bronze. A mes l’assoliment de la màxima categoria deixarà de ser vitalici i un fotògraf pertanyerà a una o altre categoria en funció de la seva classificació a la Fotolliga de l’any anterior. Siguent els 10 primers classificats membres d’Or, els classificats del 11 al 50 membres de Plata i la resta membres de Bronze. En aquest sentit existiran premis de categoria Or, Plata i Bronze pel primer classificat  de cada divisió. Cap dels premis seran incompatibles amb poder guanyar el Primer Premi de la Fotolliga AGEF que serà pel primer classificat.

A part d’aquests quatre premis i els premis tradicionals al guanyador de cada entrega, a la millor Agrupació o al millor participant Jove enguany la Fotolliga incorpora dos noves distincions que premiaran l’esforç i la trajectòria dels participants. Així els 10 primers classificats de cada any que ascendiran o consolidaran la categoria d’Or obtindran la Distinció Artista AGEF que serà representada per un pin commemoratiu de disseny exclusiu. Com a distinció màxima que l’AGEF es planteja entregar als seus membres se situa la Distinció Mestre AGEF per aquells que hagin guanyat la Fotolliga 3 cops des que es van unificar les categories color i blanc i negre o per els qui es mantinguin durant 3 anys consecutius com a membres d’Or de la Fotolliga.

Esment a part mereix el Premi Toni Martínez que es magnifica i serà entregat a aquella persona que s’hagi plantejat la seva participació a la Fotolliga en clau de col·lecció i pugui presentar a la Gala d’entrega de Premis un treball de vuit fotografies amb un nexe en comú clar i sense dubtes.

Un altre punt de conflicte tradicional ha estat sempre el dels jurats donat que cada entrega les valoracions eren dispars i en moltes ocasions sortien per la tangent de que la majoria d’associats considerava correcte. Per solucionar aquest conflicte es desenvoluparà un manual amb els criteri de valoració que els jurats hauran d’aplicar a l’hora de contemplar les seves puntuacions. Així es valorarà com a primer punt a tenir en compte el contingut de la obra, després la creativitat, originalitat i la innovació de la foto i per últim les tècniques utilitzades per assolir el resultat final. També en relació amb els jurats el nou reglament de la Fotolliga contempla que el veredicte comenci de forma inapel·lable a les 22:00 per tal que les entregues no s’allarguin mes enllà d’una hora prudent.

Com sempre al finalitzar la Fotolliga s’editarà un catàleg amb les fotos guanyadores però enguany es promocionarà la concreció d’una exposició itinerant que serà lliurada per estricte ordre de petició a les entitats que ho sol·licitin.

Es per tant aquesta una renovació en profunditat d’una vella coneguda com la Fotolliga que busca dinamitzar els seu participants amb nous i atractius incentius, així com intentar resoldre els problemes que durant els darrers anys s’havien detectat fruit de l’avenc inexorable de la tècnica que esta fent cada cop mes distincions insalvables entre tècnica i art fruits d’un mateix arbre fotogràfic.



Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información. ACEPTAR

Aviso de cookies